2024

2023

2022

  • Kanniainen, L., Hämäläinen, E., & Kiili, C. (2022). Kriittinen nettilukutaito on moniulotteista. Virke: Äidinkielen opettajain liiton jäsenlehti, 4. https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202301051130

  • Kanniainen, L., Kiili, C., Tolvanen, A., Utriainen, J., Aro, M., Leu, D. J., & Leppänen, P. H. (2022). Online research and comprehension performance profiles among sixth-grade students, including those with reading difficulties and/or attention and executive function difficulties. Reading Research Quarterly, 57(4), 1213-1235. https://doi.org/10.1002/rrq.463

  • Kiili, K., Siuko, J., Cloude, E., Dindar, M. (2022). Motivation and Emotions in a Health Literacy Game: Insights from Co-occurrence Network Analysis. In: Kiili, K., Antti, K., de Rosa, F., Dindar, M., Kickmeier-Rust, M., Bellotti, F. (eds) Games and Learning Alliance. GALA 2022. Lecture Notes in Computer Science, vol 13647. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-22124-8_15

  • Kiili, C., Bråten, I., Strømsø, H.I., Hagerman, M.S., Räikkönen, E., & Jyrkiäinen, A. (2022). Adolescents’ credibility justifications when evaluating online texts. Education and Information Technologies, 27(6), 7421-7450. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10907-x

  • Koskinen, A., McMullen, J., Ninaus, M., & Kiili, K. (2022). Does the emotional design of scaffolds enhance learning and motivational outcomes in game‐based learning?. Journal of Computer Assisted Learning, 39(1), 77-93. https://doi.org/10.1111/jcal.12728

  • Forzani, E., Corrigan, J., & Kiili, C. (2022). What does more and less effective internet evaluation entail?: Investigating readers’ credibility judgments across content, source, and context. Computers in Human Behavior 135, 107359. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107359

  • Kupiainen, R. (2022). Informaation luotettavuuden epäily ei riitä, tarvitaan myös perusteluja. Mediakasvatusseura. https://mediakasvatus.fi/puheenvuoro/2022/11/informaation-luotettavuuden-epaily-ei-riita-tarvitaan-myos-perusteluja/

  • Kupiainen, R. (2022). Young Children and the Need for Critical Literacy and Epistemic Cognition Skills in the Post-Truth Era. Media Education Research Journal 11(1). https://doi.org/10.5281/zenodo.6772848

  • Kupiainen, R. (2022). Koulu kriittisyyden ja kriittisen lukutaidon perustana. Työyhteisöpolkuja uusiin lukutaitoihin. Pedagoginen osaaminen aineenopetuksessa. Uudet lukutaidot -kehittämishanke. https://mediataitokoulu.fi/wp-content/uploads/2022/05/UL_tyoyhteisoopas_Kupiainen.pdf